За останні три роки телерадіокомпанія «Місто» в Хмельницькому перетворилася на справжнього адвоката медіаграмотності, втілюючи проєкти, що допомагають глядачам не тільки дізнаватися про новини, а й розуміти, як їх правильно оцінювати. І не лише новини, а й історія України, факти та фейки стають темою телепрограм, які захоплюють глядачів.

У рамках Глобального тижня медіа- та інформаційної грамотності продовжуємо розповідати про надихаючі історії медійних проєктів, які щодня змінюють сприйняття реальності і допомагають українцям краще розуміти інформаційний простір.
Програма «Наш експерт»: факти під прицілом
Програма «Наш експерт» уже стала улюбленою серед глядачів. Гості студії разом з експерткою з медіаграмотності Тамарою Козицькою аналізують новини, з’ясовуючи, де приховуються маніпуляції та фейки. Запрошені гості – від блогерів до письменників – мають складне, але важливе завдання: відрізнити правду від вигадки. А як вам завдання з розпізнавання фотофейків чи шахрайства в телеграм-каналах? Це реальність, з якою щодня стикаються і журналісти, і глядачі.

Ініціатива «Наш експерт» розпочалася завдяки гранту від ГО «Незалежна асоціація медіа». Але формат настільки сподобався аудиторії, що ТРК «Місто» вирішила зробити проєкт постійним. Завдяки простому й доступному формату програма допомагає розвивати критичне мислення у кожного.
«Ми покажемо вам карти»: історія під квест-замком
Цього року телерадіокомпанія ризикнула створити новий формат – телевізійний історичний квест. Назва з інтригою – «Ми покажемо вам карти». У проєкті беруть участь найуразливіші до дезінформації категорії – діти до 12 років і дорослі 60+. Ідея проста, але дивовижна: аби вийти із квест-кімнати, учасники мають не тільки відповідати на запитання з історії, а й розвінчувати історичні міфи, які роками використовувалися для створення ворожої пропаганди.
Ті, хто вже спробував себе у цьому квесті, були у захваті: він виявився не лише захопливим, але й корисним – змусив переглянути свої знання про історію України. Глядачі теж оцінили нову програму – вона зібрала багато схвальних відгуків і в соцмережах, і на екрані.
Медіаграмотність як постійний фокус
Це ще не все. «Місто» створює ще одну програму – «Варто знати». У ній порушують теми інформаційної війни та кіберзахисту. Наприклад, експерт Володимир Гарієвський розповідав про тактики впливу, а старший уповноважений Руслан Данилюк – про кіберзлочини та проєкт «Брама», який допомагає боротися з кібератаками. І це все доступною і цікавою мовою.

Телерадіокомпанія «Місто» – це не просто медіа, а партнер у розвінчуванні фейків та у боротьбі з дезінформацією, який допомагає глядачам не лише споживати, але й розуміти інформацію.
