
З 2023 року Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення спільно з ГО «Жінки в медіа» проводить Дослідження гендерного профілю українських медіа. Чи не вперше медіасектор отримав ґрунтовний зріз за показниками гендерного балансу, залученості жінок і чоловіків до професії, а також аналіз контенту з погляду гендерної чутливості. Війна динамічно впливає на ситуацію в країні, і виклики, з якими стикаються редакції, мають бути зафіксовані для подальшої оцінки. Запрошуємо медіа долучитися до третьої хвилі дослідження і пройти опитування.
Уже два роки поспіль це дослідження викликає інтерес міжнародних партнерів – його результати були презентовані на майданчиках ЮНЕСКО, ООН, CDMSI, EPRA. Україна таким чином демонструє не лише відкритість, а й готовність працювати над гендерною рівністю навіть під час війни.
Саме тому ваша участь у третій хвилі опитування є вкрай важливою. Редакції, що візьмуть участь, окрім того, що допоможуть сформувати актуальну аналітичну базу, а й зроблять внесок у стратегічне представлення України на міжнародному рівні. Адже результати цього дослідження можуть лягти в основу рішень про підтримку українських медійників і медійниць у глобальних ініціативах.
Гендерний профіль українських медіа – це дослідження як про контент, так і про те, як вік і стать впливають на зайнятість у професії. Про збалансованість, уміння бороти стереотипи, підтримку один одного. За висновками попередніх досліджень, медіасфера залишається галуззю, де більшість працівників – жінки.
Чому важливо брати участь в опитуванні?
- Регулярність дослідження дозволяє бачити довгострокові тенденції у медійному середовищі.
- Аналіз результатів використовується при формуванні державної політики з протидії гендерній дискримінації.
- Отримані дані є важливою частиною репутаційного капіталу країни на міжнародному рівні.
Ваша участь – це внесок у формування справедливого, відкритого та сучасного медіасередовища.
Національна рада просить медіа пройти опитування і надати повну, достовірну й актуальну інформацію в анкеті за посиланням.
Важливо! Дані, які будуть надані під час опитування, регулятор не поширюватиме, не передаватиме і не публікуватиме, їх неможливо буде ідентифікувати як дані окремих медіа. Узагальнена інформація гендерного профілю може бути використана для складання Національною радою аналітичного звіту, а також для поширення зацікавленим міжнародним організаціям та інших державних і недержавних установ.
Цей проєкт став можливим завдяки фінансовій підтримці проєкту Ради Європи «Захист свободи слова та свободи медіа в Україні – ІІ Фаза» (SFEM-UA), який реалізується Департаментом Ради Європи зі співпраці у сфері свободи слова у межах Плану дій Ради Європи для України «Стійкість, відновлення та відбудова» на 2023 – 2026 роки.
