Питання підвищення медіаграмотності в Україні, дотримання медійниками положень Закону України «Про медіа», функціонування медіа в період війни, відповідального використання штучного інтелекту та комунікації органів місцевого самоврядування з жителями громад хвилювали цього тижня представників Національної ради. Далі – про тижневі заходи за участі представників з регіонів.
Вінницька область
Тренінг для журналістів «Вінниччина на інфополі медійної грамотності» провели спільно представник медіарегулятора у Вінницькій області Вадим Мазурик, Вінницька обласна організація Національної спілки журналістів України та Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Вінницької обласної військової адміністрації. Захід відбувся 23 жовтня у приміщенні офіційного медіацентру ОВА.
У тренінгу взяли участь медіафахівці, журналісти, юристи, студенти вищих навчальних закладів. Долучитися до нього була змога як безпосередньо, так і в онлайн-форматі.


Розглянули такі питання:
- співвідношення медійної, інформаційної та технологічної грамотності;
- принципи ЮНЕСКО щодо формування компетентностей цифрового суспільства;
- різноманітні юридичні колізії, пов’язані з авторським правом використання штучного інтелекту та правом на відповідь/спростування.
Окрему увагу було зосереджено на проблемах функціонування медіа в період воєнного стану в Україні.
У такий спосіб вінничани долучились до початку Всесвітнього тижня медіа та інформаційної грамотності.
Івано-Франківська область
Брифінг, присвячений дотриманню медійниками Івано-Франківщини положень Закону «Про медіа», 24 жовтня провів в Івано-Франківській ОВА представник Національної ради у регіоні Ігор Маслов.
Як засвідчив моніторинг зареєстрованих онлайн-медіа області, здійснений протягом останніх місяців, не всі субʼєкти у всьому обсязі виконують норми статті 37 Закону щодо повідомлення своїх вихідних даних.
Суб’єкти онлайн-медіа мають дотримуватися законодавства та регулярно оновлювати на своєму сайті такі дані: офіційну назву, поштову адресу, телефон і електронну пошту, а також ідентифікатор у Реєстрі.

Ігор Маслов додав, що такі ж вимоги стосуються і друкованих медіа:
- офіційна назва видання;
- номер і дата виходу випуску;
- індекс видання для передплати;
- тираж випуску;
- контактні дані;
- ідентифікатор у Реєстрі (якщо видання зареєстровано).
Окрім того, під час брифінгу увагу було приділено щорічному Глобальному тижню медіа та інформаційної грамотності по всьому світу, який за ініціативи ЮНЕСКО проходить із 24 по 31 жовтня. Мета заходу – підняти рівень обізнаності суспільства про медіаграмотність і розвивати критичне мислення, особливо в часи війни.
Ігор Маслов акцентував на підвищенні медіаграмотності й довірі виключно офіційним джерелам інформації.
Чернігівська область
На запрошення керівництва Линовицької громади Прилуцького району представниця Національної ради в Чернігівській області Ірина Сенченко 21 жовтня провела тренінг для працівників органів місцевого самоврядування громади на тему: «Медійний простір Чернігівщини: комунікація органу місцевого самоврядування з жителями громади». Захід організований Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації.

Ірина Сенченко розповіла про:
- роботу медійного регулятора;
- інформаційний простір Чернігівщини;
- актуальність комунікації у громаді;
- створення та управління медіапланом;
- діяльність представника та сервіси для моніторингу інформації про громаду.
Розглядалися також питання ефективних каналів комунікації, інформаційних приводів, обрання джерел для пошуку інформації.
У рамках тижня медіаграмотності на запрошення Прилуцької міської ради та Чернігівського регіонального центру підвищення кваліфікації Ірина Сенченко провела навчальний семінар на тему: «Інформаційна безпека: виявлення дезінформації та методи перевірки фактів. Персональна безпека онлайн». До участі в навчанні долучилися всі працівники апарату громади, її структурних підрозділів, старости й депутати Прилуцької міської ради.

Основні питання семінару:
- законодавство у сфері медіа;
- медійна грамотність.
- як убезпечити себе від споживання дезінформації.
Окрім того, представниця медіарегулятора у рамках тренінгу для фахівців Прилуцької міської ради з медіаграмотності та інформаційної безпеки зустрілася з медійниками Прилуччини. Говорили про роботу медіа регіону та виклики, з якими вони стикаються у воєнний час. Також порушили питання, який контент є важливим для аудиторії.