
Безпекові ризики, складнощі з відновленням мовлення на прифронтових територіях, виклики регулювання цифрових платформ і впровадження європейських стандартів – про це член Національної ради Максим Онопрієнко розповів у розмові з ГО «Жінки в медіа». Він також поділився своєю позицією щодо гендерної рівності у медіасфері.
Під час війни головним викликом для українських медіа залишається безпека. Редакції з прифронтових територій змушені були евакуюватися або тимчасово призупинити роботу, частина втратила ліцензії та обладнання через окупацію. Відновлення ефіру часто ускладнюють постійні обстріли та логістичні проблеми. Враховуючи ситуацію на прифронтових, прикордонних територіях, Національна рада спростила реєстрацію для мовників і дає можливість мовити не за ліцензіями, а за тимчасовими дозволами, які є безплатними для мовників. Також медіарегулятор намагається зв’язувати медіа з партнерами для того, щоб вони могли продовжувати свою роботу.
Зростання кількості реєстрацій у 2025 році, на думку члена Національної ради, пов’язане з новими правилами розміщення реклами азартних ігор, що дозволяють це лише зареєстрованим медіа. Станом на вересень 2025 року у Реєстрі Національної ради зареєстровано понад три тисячі суб’єктів із приблизно 6,5 тисячами медіа. Серед 1057 зареєстрованих онлайн-медіа – лише 86 Telegram-каналів.

«Ми в Національній раді впевнені: правила мають бути однаковими для всіх. Як для класичних медіа – телебачення, радіо, так і для онлайн-ресурсів, як-от Telegram-канали. І якщо медіагрупи, телеканали, радіостанції повинні показувати свою структуру власності, Telegram-канали мають теж це робити. Всі дотичні критерії регулювання мають стосуватися всіх однаково», – наголосив Максим Онопрієнко під час розмови.
Україна аналізує європейську практику Digital Services Act (DSA) для адаптації та посилення механізмів протидії дезінформації. Зокрема йдеться про прозорість політичної реклами для запобігання маніпуляціям під час виборчих процесів, особливо з огляду на російський інформаційний вплив, про протидію фейковим акаунтам та ботам, які активно використовуються для поширення дезінформації.

Говорячи про гендерну рівність, Максим Онопрієнко підкреслив, що рівні можливості в медіа – це питання якості контенту і довіри до нього.
«Я за те, щоб жінки й чоловіки мали рівні можливості. Я готовий бути амбасадором гендерної рівності», – заявив Максим Онопрієнко.
Фото: Геннадій Кравченко, «Жінки в медіа»
Повне інтерв’ю читайте за посиланням.
